kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Första Julbaket!

Publicerad 2015-11-30 21:23:36 i Allmänt,

Alltså något jag saknar när jag bor i en lägenhet utan ugn är att få baka. Särskilt nu kring jul. Det kommer aldrig att lukta nybakta pepparkakor hos mig. Som tur finns det andra människor som har ugn som man kan våldgästa lite ibland. Ikväll for vi några från klassen till Vår tutor Dessi som just har flyttat till ett himla fint hus. Vi har julbakat, druckit glögg och pratat om smått och gott hela kvällen. Och jag fick min efterlängtade pepparkaksdoft. Det behövs mysiga bakkvällar nu när det snart är december!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela