kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Bigger, louder, more teeth

Publicerad 2015-06-27 23:23:08 i Allmänt,

För flera år sedan började ryktena gå, "det ska komma en ny Jurassic Park film!". Man visste inte om man skulle tro på det eller inte. Gissa om jag grät av lycka förra året när nyheten äntligen kom, att 2015 kommer Jurassic World ut på bio. Ikväll fick jag äntligen se den. Jag svävar som på moln ännu. Ända sedan jag såg Jurassic Park för första gången har jag älskat dinosaurier och alla filmer som innehåller dinosaurier och Jurassic World var inget undantag.
 
Den utspelar sig på samma ö som Jurassic park från 1993 alltså Isla Nublar. De har byggt upp en temapark med massor av olika dinosaurier. Men publiken vill se farligare monster så de genmodifierar en t-rex med katastrofala följder. Redan i början i filmen när man såg temaparken och de spelade samma themesång som från första filmen så blev jag rörd. För de som inte vet så kan jag gråta till alla filmer jag ser. Det var bara så fint att se hur de behöll vissa delar av den gamla triologin som en hyllning. De fick till och med in samma T-rex som för 22 år sedan.
 
Så måste jag bara nämna Chris Pratts insats som raptorskötaren Owen. Helt fenomenalt bra var har. Klart alla andra skådisar skötte sig bra också, men han var liksom snäppet högre. Han var helt enkelt cool. Så om ni har en ledig kväll så tycker jag att ni ska gå och se denna fantastiska, dinosauriefyllda film. Jag älskade den. Högsta betyg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela