kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

De draaar

Publicerad 2015-07-29 14:42:38 i Allmänt,

I måndags var det dags för "the social event of the year" som jag så fint kallade det. Det vill säga vår årliga släktfest i min fasters sommarstuga. Varje år äter vi oss alldeles för mätta, spelar uno tills alla är arga på alla (vi är dåliga förlorare och vinnare) och viktigast: vi har vår årliga boule-turnering.
 
Jag tävlar alltid tillsammans med min kusin. Tyvärr lyckas vi ju alltid komma sist varje år. Men vi birdar i alla fall med musik och de snyggaste lagnamnen. I år hette vi Kevin ovh Bob. Som vanligt så var det min pappa och faster som tog hem vinsten. De gick under det klyftiga namnet TWTIA (the winner takes it all). Sedan grillade vi korv som nattmat innan alla for hem. Mätta och glada rullade vi hemåt. Man har nog aldrig tråkigt med min släkt i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela