kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Big Hero 6

Publicerad 2015-01-27 19:54:17 i Allmänt,

Jag älskar disneyfilmer. Kalla mig barnslig om ni vill men det är allmänt känt att jag har en inre ålder på fyra år. I alla fall. Big Hero 6 är Disneys nya storsatsning. De gör det svårt för sig efter att ha lyckats med att göra en så bra film som Frozen. Frågan var; hur skulle de toppa förra årets succé? De kalarade det galant kan jag säga. Filmen handlar om geniet Hiro som tretton år gammal försöker fundera ut vad han vill göra med sitt liv. Filmen blir komplett med en riktigt ledsam plot twist, ett gäng nördiga sidekicks, några explosioner och den underbara bikaraktären Baymax. Faktiskt en riktigt bra film som folk i alla åldrar borde se. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela