kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Och de firade i dagarna tre

Publicerad 2015-12-29 21:43:11 i Allmänt,

I vår familj blir det liksom alltid att man firar jul tre dagar i sträck. Vi kör nästan på turne i Österbotten när julfirandet drar igång. Julafton firas i alla fall hos mommo och moffa i Vörå. Jag är nog ingen traditions-människa men på julafton ska det minsann vara som det alltid har varit. Om man inte har Kalle Anka, julmat och kusiner som inte riktigt orkar sitta still i sin väntan på tomten så kan man lika gärna vara utan julen. 
 
Vi var till och med ute i tid med julklapparna i år. Med i tid menar jag 23 december. Pappa och jag brukar ha den dåliga vanan att handla de sista julklapparna på julaftonsmorgonen så ni kan tänka er hur stolta vi var i år när vi var klara en hel dag i förtid. Resten av julhelgen har spenderats vid en hel drös andra julbord, framför en mängd julfilmer och på mellandagsrea. Ändå gick det hemskt fort. Är ni säkra på att julen faktisskt har varit och farit? Det känns inte så, jag tycker att man skulle kunna fira allt en gång till. All those in favour say aye!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela