kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Räddning av fågelboet

Publicerad 2015-04-24 23:28:29 i Allmänt,

I veckan var jag och klippte mig, och tro mig det behövdes. Alla med lockigt hår vet att vårt hår kräver lite mer tålamod, lite mera produkter och många besök hos frissan för att se någorlunda normalt ut. Nu föreställer jag mig att alla med rakt hår bara hoppar ur sängen på morgonen och är lika glada och redo för dagen som Askungen. Medan vi med lockigt hår vaknar och mest ser ut som Hagrid ur Harry Potter. Jag vet att det är långt ifrån verkligheten men ibland känns det så. 
 
Så här såg i alla fall mitt hår ut före klippningen och färgningen. Jag har inte klippt sedan i typ augusti och inte färgat på ett år så håret var i stort behov av en renovering.
 
Och sedan räddade bästa Eleonora på Madickens mitt stackars fågelbo till hår! Det blev att färga en mörkare och kyligare nyans för att få bort allt gult. Är supernöjd, och dessutom så fick jag tid bokad till dimissionsdan så då ska ni se att fågelboet hålls på plats!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela