kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

I am Sherlocked

Publicerad 2015-04-25 00:08:55 i Allmänt,

En av sakerna jag har gjort (nästan enda saken jag har gjort) under ledigheten är att se ut Netflix. Jag är nästan seriös när jag säger att det inte finns något jag vill se där mer. I alla fall, under min första vecka som ledig ungdom utan jobb så letade jag efter en ny serie att förälska mig i. Det gick fantastiskt bra. Eftersom jag gillar Elementary (en modern Sherlock Holmes serie) så bestämde jag mig för att kolla in Sherlock från BBC. 15 minuter in i första programmet var jag fast.
 
Jag hade aldrig fattat varför tjejer runt mig envisas med att hävda att Benedict Cumberbatch är den bästa varelsen på jorden. Jag fattade helt enkelt inte. Senast i måndag fick jag dock höra att han ser ut som en gurka (ser menande på Nette genom cyberspace). Sedan började jag kolla. 15 minuter in i serien och jag satt i soffan och konstaterade: "okej, jag fattar nu". Jag underdriver inte när jag säger att han är fenomenal. En fantastisk ny version av Arthur Conan Doyles detektivberättelse. Jag är medveten att jag är några år efter alla andra men jag orkar inte bry mig eftersom den är så fantastisk.
 
Det här med att vara diskret om vad jag tycker om saker är inte riktigt min grej. På ett bra sätt. Så, jag ber er,
SE DENNA AWESOME SERIE!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nette :)

Publicerad 2015-04-25 11:42:57

Men han ser ju ut som en gurka.... 😭😂

Postat av: Nette :)

Publicerad 2015-04-25 11:43:38

Men han ser ju ut som en gurka.... 😭😂

Svar: Nästan no xD
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela