kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Människa på språng

Publicerad 2014-10-29 21:26:37 i Allmänt,

Mitt hår fungerar som isolering. Okej, kanske lite konstigt sätt att börja ett inlägg men sue me. Jag har haft exremt varmt hela dagen och jag skyller på mitt hår. Det är för fluffigt och stänger in all värme i mitt huvud så att jag koks ihjäl. Det var hårstatusen för idag.
Annars så har jag skrivit ett matteprov där jag kanske får 2 poäng om jag har tur, fått ut andra prov och textkompetenser som tydligen hade gått över förväntan. Nu har jag fått vara hemma en stund efter att ha varit ute på språng i 8,5 timmar. Efter skolan hade vi nämligen Skriba-återträff. Vi trodde att de skulle komma typ 2 människor. Det kom över 20 st. Kanske för att vi hade lockat dit dem med pizza. Vi kollade på bilder och längtade tillbaka till Äkäs. Eller det var åtminstone vad vi ledare gjorde. Konfirmanderna satt nog och undrade varför jag hade så konstiga bilder på ledarna...
Dessutom har jag hunnit vara på junior. Flitig människa här. Vi hade Så ska det låta och det är alltid lika roligt. Särskilt för att man kan se generationsskillnader på oss och barnen. hehehe...
Imorgon blir det minns lika mycket spring. Jag får väl dricka fem koppar kaffe till frukost för att hållas igång hela dagen.
 
 
Bild från i somras då vi var i äkäs. Åååh vad jag saknar midnattssolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela