kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Schweiz dag 1

Publicerad 2014-11-30 22:36:53 i Allmänt,

Nu har jag kommit hem! Eller egentligen kom jag hem på lördagmorgon men det har tagit en stund för lilla lata mig att dra mig till datorn och uppdatera. Men nu är jag ju här! Vi har haft superkul och jätteroligt. Det är i och för sig samma sak men det är så roligt vi har haft så jag tillåter mig att upprepa. Vi har gjort allt från att bestiga berg till att äta fondue. Det var en väldigt schweizisk vecka men det är jag bara glad för. Lite otur med vädret hade vi eftersom att det var ganska molningt och svårt att se alla berg men i det stora hela så har vi klarat oss. Det var så himla varmt att jag har sprungit runt i huppari hela veckan. Det är annat än Finlands köld det.
 
På måndag kom vi till skolan i Schwyz och fick träffa våra schweizare igen. Det var så härligt att se dem igen efter någon månad! Vi åt deras underbara skollunch och sedan blev det en liten rundtur i Schwyz. I och för sig så hade jag redan sett allting förra året men det var ju roligt att känna igen sig. Vi gick och tog en kaffe innan det var dags att åka till värdarna. Jag var en av de som bodde längst bort så jag var tvungen att släpa min tunga resväska på buss, tåg och buss igen. Men jag fick ju komma hem till en jättetrevlig familj så det var mysigt. 
Vi fick flyga i finaste morgonsolen!
Det är ju alltid lika roligt att bära runt på tunga resväskor på tåg. Plus att vi var tvungna att byta tåg 3 gånger. Men utsikten kan man inte klaga på.
Deras skola är helt fantastisk! I mitten finns en jättefin kyrka och hela skolan är gammal och har massa fina krumelurer överallt!
Så här var utsikten från skolans kupol. Jepp ni hörde rätt, deras skola har en utsiktskupol. Vår skola känns ganska liten och pluttig i jämförelse.
Skolan och en liten bit av byn Schwyz. *längtar tillbaka*
Gulligaste byn någonsin!
Vi fick gå in i byns kyrka som är himla stor för en så liten by.
Deras rådhus som vi också fick gå in i.
Jag får återkomma med vad vi gjorde de andra dagarna eftersom att jag har ungefär 700 bilder att gå igenom...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela