kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Firar i tre dagar

Publicerad 2014-12-26 18:07:30 i Allmänt,

Nu börjar julen lida mot sitt slut på riktigt. Eftersom att vi har relativt stor släkt så blir vi tvungna att dela på julfirandet i tre dagar. Så i tre dagar har jag ätit för mycket julmat och umgåtts med nära och kära. Julen är nog bästa tiden på året. Jag är ju en ultramysmänniska och julen är mysigaste högtiden så vi passar varandra som hand i handsken.
Bästa julklappen var nog alla Harry Potter böcker på engelska. Resten av julklapparna hade jag nästan valt själv. Åtminstone min lillebror hade så svårt att veta vad han skulle köpa så då var jag med och pekade på vad jag skulle ha så fick han betala. Såna shoppingturer borde man ha fler av. 
Imorgon blir det också shopping för hela slanten med halva släkten. Ännu en fin familjetradition. Hoppas bara att vi inte svimmar av utmattning. 
Matkoma.
 
Dag 2
 
 
Tredje och sista dagen så åt jag för mycket för att komma ihåg att ta bilder. Men en bra jul har det absolut varit. Och mätt har man blivit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela